اجرای پویش نذر سلامت در ماه محرم 

اجرای پویش نذر سلامت در ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اصغر محبی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که با توجه به شرایط کنونی باید به آن توجه کرد، حفظ سلامت عزاداران حسینی است بنابراین تصمیم داریم پویش نذر سلامت را اجرا کنیم.

«اصغر محبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که با توجه به شرایط کنونی باید به آن توجه کرد، حفظ سلامت عزاداران حسینی است بنابراین تصمیم داریم پویش نذر سلامت را اجرا کنیم.

رابط کانون فرهنگی هنری بصیرت روستای عباس آباد پاتک منوجان افزود: از آنجایی که در آستانه فرارسیدن ماه محرم، ماه عزای امام حسین علیه السلام هستیم و امسال به دلیل شیوع کرونا نمی توان سفره نذری برپا کرد بنابراین با مشورت هیئت امنای مسجد و اعضای کانون جمع آوری نذورات با اولویت خرید ماسک در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: به همین منظور قرار است ایستگاه صلواتی راه اندازی کرده و ماسک های خریداری شده را به صورت رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع کنیم.

 محبی ابراز کرد: علاوه بر این قصد داریم مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کنیم و در همین راستا از طریق بلندگوهای مسجد به اهالی روستا اعلام شده که قبل از ورود به مجلس عزای امام حسین علیه السلام حتما باید از ماسک استفاده کرده و با فاصله اجتماعی در این مجلس بنشینند.

رابط کانون فرهنگی هنری بصیرت روستای عباس آباد پاتک منوجان ادامه داد: با مشارکت بچه های مسجدی کانون، هر شب قبل از حضور عزاداران در این مراسم، مکان برپایی مجلس عزا ضدعفونی می شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های هر ساله کانون در دهه اول محرم، اجرای مراسم تعزیه خوانی بود و امسال در نظر داریم با توجه به شرایط کرونایی اگر مجوز برپایی این مراسم نیز اخذ شد برای تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم تعزیه خوانی را اجرا کنیم.

محبی عنوان کرد: همچنین طی روزهای گذشته به همت بچه های مسجدی عضو کانون، مسجد و محله متناسب با ایام حزن و عزای امام حسین علیه السلام سیاه پوش شد.

رابط کانون فرهنگی هنری بصیرت روستای عباس آباد پاتک منوجان در خاتمه تاکید کرد: کلیه ویژه برنامه های دهه اول محرم با هدف تعظیم شعائر الهی، ترویج فرهنگ حسینی و تبیین واقعه عاشورا اجرا می شود.

پایان پیام/ 586